LEAN 2015: verslo strategija – efektyvumas

LEAN2015-016Balandžio 29 d. „Litexpo“ parodų ir kongresų centre vyko pirmoji tokio masto „Lean.lt“ ir „Verslo žinių“ organizuota konferencija „LEAN 2015: verslo strategija – efektyvumas“, kurioje savo gerąja praktika, kaip kurti konkurencinį pranašumą, mažinti sąnaudas, didinti darbuotojų įsitraukimą dalijosi sėkmingai savo veiklą su Lean vystančių Lietuvos įmonių vadovai, bei „Lean.lt“ partneris, „Honsha“ vykdantysis direktorius Samuelis Obara. Pasak „Lean.lt“ vadovo ir praktiko Vido Petraičio, vedusio renginį, šių metų konferencijoje orientuojamasi į pagrindinius Lean iššūkius – lyderių įsitraukimą, Lean vietą organizacijos strategijoje ir vadovų dienotvarkėje, darbuotojų įtraukimą, bei platesnį Lean pritaikomumą už verslo ribų.

LEAN2015-022 Vienas garsiausių Lean praktikų pasaulyje S. Obara pradėjo konferenciją pranešimu apie Lean lyderio organizacijoje vaidmenį. Anot konferencijos svečio, vadovas turi padėti tobulinimo pamatus organizacijoje ir rodyti, kokia kryptimi organizacija juda toliau, priešingu atveju, be stipraus vadovo – lyderio, negalima tikėtis ir rezultatų. S. Obara pabrėžia, jog įmones, kurios pasiekia gerų rezultatų be nuolatinių pastangų gerinti vidinius procesus, tiesiog kurį laiką lydi sėkmė, tačiau tie rezultatai laikini. Nuolatinis procesų tobulinimas atneša užtikrintus rezultatus ilgalaikėje perspektyvoje. Lean ekspertas pateikė didelių, gerai žinomų organizacijų „PanAmerican“, „Atari“ ir „Converse“ žlugimo istorijas kaip pavyzdį, kad nors ir dideles, tačiau neefektyvias ir nesikeičiančias įmones greitai gali nuversti lankstesni konkurentai. V. Petraitis šią mintį palydėjo anksčiau S. Obaros išsakyta nuomone, jog keistis nebūtina, nes išgyventi neprivaloma. S. Obara taip pat vedė ir efektyvumo dirbtuves konferencijos dalyviams.
„Phillip Morris Lietuva“ generalinis direktorius Rimvydas Pundinas bei nuolatinio veiklos gerinimo koordinatorius Mindaugas Kulikauskas pasakojo, kaip Lean sistema padeda siekti pagrindinio organizacijos tikslo – būti geriausia vieta gaminti bei dirbti. 2015 m. bendrovė gavo „Top Employers Institute“ geriausio darbdavio sertifikatą. Darbuotojų įsitraukimas įmonėje siekia beveik 90 proc., nes jie turi galimybę patys prisidėti prie veiklos bei darbo sąlygų tobulinimo. LEAN2015-065M. Kulikauskas dalijosi pavyzdžiu, kad siekiant pagerinti darbų saugą buvo sudarytas žemėlapis, kuriame sužymėti visi įvykę incidentai, gedimai ir pan. su išsamiais paaiškinimais, kas nutiko ir kokių priemonių buvo imtasi siekiant to išvengti. „Phillip Morris Lietuva“ atstovas pažymi, jog labai svarbu yra laikytis 5S vizualaus darbų vietų sutvarkymo ir valdymo metodo, nes jei iš pat pradžių nesilaikoma varkos prie įrengimų, toliau labai sunku diegti kitus tobulinimus.

LEAN2015-100Pasak AB „Vilniaus baldai“ generalinio direktoriaus Rimanto Vaitkaus, pastebėjus, kaip Lean sistema padeda įtraukti darbuotojus, tikimasi ateityje šį rodiklį gerinti dar labiau. Šiuo metu namų apyvokos prekių milžinei „IKEA“ prekes gaminančiuose „Vilniaus balduose“ dirba virš 600 darbuotojų, iš kurių daugiau kaip šimtas yra įsitraukę į darbą su Lean sistema, aktyviai teikia idėjas procesų gerinimui.

LEAN2015-108Apie 15 mln. litrų alkoholinių gėrimų kasmet pagaminančios AB „Vilniaus degtinės“ generalinis direktorius Juozas Daunys pasakojo, kaip Lean sistema, diegiama nuo 2011 m. padėjo įmonei išsivaduoti iš krizės. Įgyvendinant darbuotojų pateikiamus kaizenus ir taikant kitus Lean metodus per metus sutaupoma 1 mln. minučių darbo laiko, 2014 m. sistema padėjo sutaupyti net 34 tūkst. EUR. Lean taikymas padėjo pagerinti 2011 m. smukusius rezultatus ir „Lean.lt“ vadovo V. Petraičio teigimu, lyginant su gamyklomis Lenkijoje, Prancūzijoje, Bulgarijoje, Ispanijoje bei kitose šalyse, AB „Vilniaus degtinė“ tapo grupės lyderė.

LEAN2015-165AB „Umega“ finansų kontrolierė Laura Lisauskienė bei meistras Valdas Stanionis dalijosi savo patirtimi, kaip sukurti nuolatinio tobulėjimo rutiną savo komandoje. Pasak pranešėjų, didžiausias iššūkis diegiant Lean buvo paskatinti darbuotojus pačius rašyti ir siūlyti kaizenus. Vadovams įsitraukus bei padėjus darbuotojams pateikti ir įgyvendinti pirmąsias idėjas toliau entuziazmas tik auga.

LEAN2015-171DNB bankas – pavyzdys, jog Lean sistema gali būti taikoma ne vien gamyboje, tačiau ir paslaugų sektoriuje ar administraciniuose procesuose. Pasak AB DNB valdybos pirmininko ir prezidento Bjornar Lund bei banko kokybės, procesų tobulinimo ir palaikymo departamento vadovės Jurgitos Juškevičienės siekiant sisteminių permainų, svarbiausia yra, kad to norėtų lyderis, kitaip niekas nesikeis. Nuo Lean diegimo pradžios 2012 m. banko produktyvumas kasmet auga 6 – 7 proc., o pokyčiais patenkinti yra 90 proc. darbuotojų.