A3 planavimas

A3 planavimas – Lean metodas, kurio pagalba vadovai, paskirtos komandos, darbuotojai, gali planuoti veiklą, siekti užsibrėžtų tikslų ir kontroliuoti rezultatus. Praktika rodo, kad keliasdešimties skaidrių ataskaitą galima sutalpinti į A3 lapo formatą ir tokiu būdu ženkliai sutrumpėja jos pristatymo vadovybei laikas.

Šis metodas taikomas naudojant A3 formą, kurioje pildomos standartinės dalys:

  1. Numatomas bendras veiklos tikslas;
  2. Detaliai 5aprašoma esama situacija;
  3. Numatoma detali būsima situacija;
  4. Suplanuojami veiksmai būsimai situacijai pasiekti, įrašomi atsakingi asmenys;
  5. Matuojami rezultatai ir jie lyginami su tikslu.

A3 metodo taikymo įmonėse nauda:

  • Sustiprina loginį mąstymą;
  • Palengvina sprendimų priėmimą (kada daryti/ką daryti);
  • Standartizuoja komunikacijos būdus;
  • Palengvina tarpfunkcinį valdymą;
  • Palengvina problemų sprendimo procesą;
  • Stiprina komandiškumą, ugdomi darbuotojai.

A3 – tai tiesiog popieriaus lapo dydis, bet svarbiau – ne dydis, o mąstymo būdas. A3 ataskaitų ruošimo metodą pradėjo diegti Toyota kompanija septintajame dešimtmetyje kaip Kokybės Rato problemų sprendimo formatą, taip pat žinomą A3 ataskaitų vardu. Toyota kompanijoje tai tapo standartiniu mąstymo formatu: problemų sprendimui, pasiūlymams, planams ir statuso apžvalgoms, strateginiams planams. Svarbu ne formatas, bet jame numatomas procesas ir mąstymas.