Kanban

„Kanban“ (lietuviškai „ženklas, signalas, kortelė“) – metodas, padedantis užtikrinti vientisą proceso vertės srautą, mažinti nuostolius ir efektyviai valdyti atsargas. Įdiegta vizualių signalų sistema sujungia atskirus procesus, aiškiai parodydama darbuotojams, kada kuris užsakymas turi būti atliktas arba kur, kada ir kokios atsargos ar produktai turi būti pristatyti į reikalingus procesus.

Kanban padeda sumažinti atsargų lygį, padidinti atsargų apyvartumą, pagreitinti reakcijos laiką tarp kliento ir tiekėjo, bei pagerinti gamybos plano vykdymo tikslumą ir sutrumpinti užsakymo įvykdymo laiką.

Kanban 2+metodo pagalba įvertinamas realiai sunaudotas produktų kiekis ir įgyvendinama „pull“ (traukimo) sistema leidžianti užtikrinti reikiamų atsargų kiekį iš vieno proceso į kitą.

Kanban yra svarbus JIT („Just in time“ – viskas laiku) sistemos elementas. Standartizuota sistema padeda darbuotojams aiškiai pasidalinti atsakomybėmis, tuo palengvindama darbą ir tuo pačiu užtikrindama atsargų lygio mažėjimą, išvengiant papildomo planavimo ir kontrolės.

Svarbiausi veiksniai, užtikrinantys Kanban veikimą:

  • Ankstesnis procesas neperduoda nekokybiškų produktų į kitą procesą.
  • Kitas procesas ima tiksliai tiek ir tokių produktų, kuriuos sunaudojo.
  • Prieš tai einantis procesas gamina tik tiek, kiek užsakė kitas procesas.

Taigi, Kanban padeda įmonei:

  • Sumažinti produktų ir medžiagų atsargas;
  • Laikytis JIT principo (gaminama tik tada, kada reikia);
  • Suderinti gamybos procesus;
  • Sukurti vizualų valdymą ir kontrolę;
  • Užtikrinti nuolatinį gamybos srautą.