„Barclays“ užaugo, imasi optimizuoti veiklą

Gintautas Degutis/ Verslo Žinios/ 2016.12.29

untitled„Barclays“ operacijų centras Lietuvoje baigė spartaus augimo periodą ir neplanuoja didinti etatų skaičiaus. Ateinančiais metais „Barclays Group Operations Limited“ Lietuvos filialas koncentruosis į darbo efektyvinimą ir optimizavimą. Daug dėmesio bus skiriama „Lean“ ir „Agile“ principams diegti ir taikyti.

Per pokalbį verslo centre „Green Hall“ „Barclays“ atstovai prisiminė ir prieš kelias dienas Upės gatvėje trūkusį magistralinį kanalizacijos vamzdį. Įmonės atstovai pasiguodė nerimaujantys, kad gali nukentėti „Barclays“ reputacija, mat publikacijose ir reportažuose apie nelaimę buvo minimas kompanijos vardas, sulaukta žiniasklaidos skambučių, nors įmonė su įvykiu visiškai nėra susijusi. Tad ir platesnio pokalbio šia tema net negalėjo būti.

Optimizacija

Mariano Andrade Gonzalezas, „Barc­lays“ operacijų centro Lietuvoje vykdomasis direktorius, aiškina, kad darbo efektyvinimas reiškia ir tam tikrų procesų perkėlimą į Lietuvą, o kitų – iškėlimą. Ši informacija aktualiausia patiems „Barclays“ darbuotojams, mat kai kurie atliekami pokyčiai gali būti tiesiogiai susiję su jų darbu. Tačiau kokios tiksliai veiklos ir procesai bus iškeliami arba atkeliami, p. Gonzalezas bent kol kas plačiai neskelbia.

„Norime, kad mūsų klientai – „Barc­lays“ darbuotojai – galėtų greitai gauti visas paslaugas iš vienų rankų. Pavyzdžiui, diegdami „Lean“ principus, dėsime daug pastangų, kad procesai operacijų centruose būtų atliekami nuo pradžios iki galo. Siekiame atsikratyti praktikos, kai vienas darbuotojas atlieka nedidelę proceso dalį, perduoda darbą kitam ir imasi kito proceso nedidelės dalies. Norime, kad operacijų centrai, tokie kaip šis, būtų atsakingi už tam tikrą kiekį konkrečių procesų, kuriuos atliktų nuo A iki Z. Be to, „Barclays“ transformacijos programa paskelbta dar 2013 m. Tad atsiranda ir poreikis peržiūrėti, kaip iki šiol sekėsi vykdyti planus“, – sako jis.

Kalbėdamas apie personalą, p. Gon­zalezas užsimena, kad šiuo metu centre yra apie 80 laisvų etatų. Didinti pozicijų skaičiaus jau neplanuojama, bet ateityje gali būti pridėti keli neplanuoti etatai ar keli laisvai samdomi specialistai, jei to prireiktų įgyvendinant pokyčius organizacijoje.

Augimo etapas baigtas

„Baigėme etapą, kai kasmet sparčiai augome. Dabar analizuojame pagrindines grupės verslo operacijas, kurias palaikome iš Lietuvos, ir ieškome sričių, kurias galėtume konsoliduoti ir pridėti vertės. Ateityje ketiname išlaikyti apie 1.200 darbuotojų ir apie 100 laisvai samdomų žmonių, kurie į organizaciją ateina konkrečių projektų laikotarpiu“, – aiškina pašnekovas.

Šiuo metu „Barclays“ operacijų centre Vilniuje dirba 1.175 nuolatiniai darbuotojai ir 201 laisvai samdomas.

Darbuotojų kaita esamose pozicijose, aišku, išliks – dalies specialistų pareigos bus paaukštintos, kiti išeis. Tad centras toliau konkuruos darbo rinkoje.

„Jei prarandame, tarkime, aukšto lygio specialistą, visada duodame šansą žemiau pavaldumo grandinėje esančiam žmogui, o į pastarojo vietą perkeliame žmogų iš dar žemesnės pozicijos. Ir taip iki pat apačios, kol atsilaisvina pradinio lygio (angl. entry-level) etatas“, – „Barclays“ personalo politiką aiškina p. Gonzalezas ir priduria, kad centras ketina toliau bendradarbiauti su Vilniaus ir Kauno universitetais.

Operacijų centro vadovas taip pat sako, kad apie 60% visos darbuotojų kaitos sudaro žmonės, kurie keičia pozicijas organizacijos viduje ir tik 40% yra nauji žmonės, ateinantys iš išorės. Pašnekovas taip pat užsimena, kad tokia praktika leidžia lengviau kontroliuoti sąnaudas, – darbuotoją perpirkti iš kitos įmonės paprastai atsieina brangiau nei esamą paaukštinti.

Karjeros laiptai

Kokia tiksliai yra metinė darbuotojų kaita „Barclays“ operacijų centre, įmonės atstovai neatskleidžia, tačiau p. Gonzalezas tikina, kad apie 40% viso personalo kompanijoje dirba nuo pat jos įkūrimo Vilniuje 2009 m.

„Lietuvoje veikia keletas didelių organizacijų, todėl darbo rinka tapo labai dinamiška. Tai teigiamas dalykas, nes darbuotojų rotacija tarp įmonių formuoja aplinką, kurioje savo kompetencijas ugdyti gali ir jauni žmonės, ką tik baigę universitetus, ir jau patyrę specialistai. Tokia rotacija leidžia kelti darbo jėgos kvalifikaciją, o tai naudinga visai šaliai. Sakoma, kad padėtis Lietuvos darbo rinkoje darosi sudėtinga. Bet iššūkiai darbdaviams čia ne ką didesni nei kitose Europos šalyse. Nemanau, kad priartėjome prie taško, kai IT ir paslaugų centrams čia dirbti neapsimokės“, – teigia „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje vadovas.

Kitąmet „Barclays“ grupėje, taip pat operacijų centre Lietuvoje, numatoma ir daugiau permainų: bus keičiama dalis programinės įrangos ir technologijų, kurias naudoja darbuotojai. Vienas iš pavyzdžių – biuro programų paketas „Office 365“. „Barclays“ yra pasirašiusi didelę sutartį su „Microsoft“ dėl šių programų prenumeratos tiekimo. Tačiau p. Gonzalezas neatskleidžia jos vertės.

„Barclays“ jau kurį laiką bendradarbiauja su „Microsoft“. Dabar tiesiog keičiame biuro programas į naujesnius produktus, teikiančius daugiau bendradarbiavimo galimybių. Tolstame nuo tradicinių praeities programų ir procesų, kai visi siuntinėjo vieni kitiems e. laiškus bei prezentacijas ir einame prie bendradarbiavimo aplinkos“, – komentuoja „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje vadovas.

Finansinių duomenų, įskaitant veiklos Lietuvoje sąnaudas, centras neskelbia.